(Financiële) administratie
- Alle post bijgewerkt
- Papieren gesorteerd in een map
- e-mailtjes op orde
- Structuur op de computer
- Betalingsregelingen
- Overzicht op je inkomsten en uitgaven
- Alle post bijgewerkt
- Papieren gesorteerd in een map
- e-mailtjes op orde
- Structuur op de computer
- Betalingsregelingen
- Overzicht op je inkomsten en uitgaven
(Financiële) administratie
We weten allemaal dat het belangrijk is en toch is het regelen van je administratie voor veel mensen een van hun minst favoriete bezigheden.
Doordat men niet begint en/of het niet bijhoudt gaat het vaak van kwaad tot erger met als gevolg: stapels papieren, ongeopende enveloppen, onvindbare rekeningen, een overvolle mailbox en openstaande betalingen. Dit zorgt voor veel onrust en het afhandelen hiervan kost tijd, energie en is soms ook ingewikkeld.
Ik kan me voorstellen dat het lastig is mij toe te laten om naar jouw financiële “rommel” te kijken; dit is ook zó privé. Alleen als je een goed gevoel hebt bij de samenwerking gaan we samen aan de slag! We bespreken wat er aan de hand is en ik ga kijken wat er verbeterd kan worden. Ik oordeel niet over jouw situatie; ik constateer alleen en praat er met je over met als einddoel samen jouw administratie op orde te krijgen.
Bijwerken (digitale) administratie
Een achterstand in de administratie pakken we samen aan. We pakken de stapels papier en maken alle enveloppen open. Samen kijken we welke actie nodig is: mag iets weg of moeten we het bewaren? We bergen de papieren daarna op een logische wijze op, zodat je deze altijd weer terug kunt vinden.
Ook kunnen we kijken naar jouw ongeopende mailtjes en ook hierbij beslissen we welke actie nodig is: reageren, archiveren of verwijderen. We brengen structuur aan in jouw mailbox en in de overige digitale bestanden op de pc.
Betalingsregelingen en budgetbeheer
Doordat de administratie niet is geordend, heb je misschien te weinig inzicht in je financiële situatie en zijn er achterstanden ontstaan. Mocht je het fijn vinden dan kan ik je ook ondersteunen om eventuele betalingsregelingen te treffen. Ook kunnen we samen kijken naar het week- of maandbudget. Door een overzicht te maken van je inkomsten en uitgaven krijg je meer inzicht in wat er nu daadwerkelijk binnenkomt en uitgaat. Zo krijg je weer meer grip op je geld.